Ekonomi

Unilever, eko hedefleri için Walmart ile ortaklık kuruyor

Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşma yolunda önemli bir adım atan Unilever, aralarında perakende devi Walmart’ın da bulunduğu en büyük on perakende müşterisiyle ortaklıklar kurdu. Unilever CEO’su Hein Schumacher’in Pazartesi günü belirttiği üzere, bu iş birlikleri tedarik zinciri boyunca sera gazı emisyonlarını azaltmaya ve atıkları en aza indirmeye odaklanıyor.

Dove, Knorr ve Ben & Jerry’s gibi popüler markaların sahibi olan Unilever, 2015 Paris iklim anlaşmasından bu yana tüketici sektöründe iddialı sürdürülebilirlik hedefleri belirleyen öncü bir şirket olmuştur. Ancak, birkaç yıl önce bazı yatırımcılar, şirketin iklim stratejisinin kâr büyümesini etkileyebileceği endişesiyle Unilever’i eleştirmişti. Buna yanıt olarak, Nisan ayında göreve başlayan CEO Hein Schumacher, Unilever’in uzun süredir devam eden bazı sürdürülebilirlik hedeflerini revize etti ve bu durum hem destek hem de eleştiri aldı.

Pazartesi günü Londra’da düzenlenen Reuters IMPACT konferansında konuşan Schumacher, perakende müşterileriyle yapılan işbirlikçi sürdürülebilirlik anlaşmalarının önemini vurguladı. Walmart ile yapılan anlaşmaya dikkat çeken Schumacher, bu anlaşmanın özellikle Kapsam 3 emisyonlarının azaltılmasına yönelik olduğunu belirtti. Kapsam 3 emisyonları, bir şirketin tedarik ve dağıtım zincirinden kaynaklanan dolaylı emisyonları ifade ediyor.

Walmart, 2030 yılına kadar bir gigaton emisyonu önlemeyi hedefleyerek, tedarikçileriyle sera gazı emisyonlarını azaltmak için aktif olarak çalışıyor. Perakendeci, 2017’de bu girişimi başlattığından beri tedarikçilerin toplam 574 milyon metrik ton emisyonu azalttığını veya önlediğini bildiriyor.

Unilever’in sürdürülebilirlik çabaları, sağlık ve güzellik perakendecisi A.S. Watson ile vücut yıkama ürünleri ve diş macunu gibi sürdürülebilir ürünler geliştirmeye odaklanan bir ortaklığı da içeriyor. Ayrıca Schumacher, Unilever’in tedarik zincirindeki emisyonları azaltmak ve kuraklık gibi iklimle ilgili zorluklara karşı dayanıklılığı artırmak için iklim modellemesi kullandığını açıkladı. Bu çabalar, Unilever’in hardal tohumu ve domates tedarik zincirlerinde önemli değişikliklere yol açarak, bu zincirleri olumsuz koşullara karşı daha dayanıklı hale getirdi.

Şirketin son hamleleri, sürdürülebilirliği iş operasyonlarına entegre etme ve daha sürdürülebilir bir gelecek için ortaklarla işbirliği yapma konusundaki kararlılığını vurguluyor.

Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

taskopruhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu